perjantai 20. lokakuuta 2017

Kaapit järjestykseen - mieli kuntoon

Kun tahti elämässä on rauhoittunut, olen löytänyt uusia kohteita tarmolleni. Viimeisten viikkojen aikana olen läpikäynyt lähes kaikki meidän kodin kaapit. Ilmeisesti tämä on sukuvika, sillä tiedän siskonikin tehneen samaa ja samoin äitini, heh!

Aloitin keittiöstä, astiakaapit, kuivakaappi, romulaatikko... Kaikki nyt ihanassa järjestyksessä.  Kerrankin kaapeista löytää sen mitä tarvitsee!






Olen myös käynyt vaatekaappejamme läpi yhdessä Samulin kanssa. Olen käynyt oman kaappini läpi viimeksi keväällä, mutta nyt otin vielä tarkemman seulan: käytänkö minä todella tätä? Jos en pysty muistamaan milloin olen viimeksi kyseistä vaatetta käyttänyt, en sitä tarvitse. Kaappiin todellakin jäi vain ne mitä käytän. Vielä haaveilen vaatetangon asentamisesta kaappiini, jotta pääsen eroon hyllyistä! Olisi huippua kun vaatteet mahtuisivat siististi yhdelle tangolle.

Tiesin myös Alisan kaapin sisältävän paljon pieniä vaatteita, jotka oli nyt kerättävä pois. Pientä kauhistusta aiheutti jäljelle jäänyt määrä... Kaappi tuntuu niin tyhjältä! En toki ole viime aikoina ostellut Alisalle vaatteita, koska koin pienen kyllästymisen lastenvaatteisiin. Lopulta niidenkin kanssa käy kuin omienkin kanssa: päälle valikoituu ne äidin ja tyttären suosikit.

En ole ollut siivousfriikki koskaan. Lapsuudenkodissa mun huone oli pommi ja luulin etten ikinä oppisi nauttimaan siivouksesta. Näin aikuisena oman kodin myötä olen yllättänyt etenkin itseni, sillä koti pysyy siistinä. Nautin nytkin tästä järjestelyprojektista. Saatan kuunnella musiikkia ja sytyttää kynttilöitä samalla kun järjestän, siivoaminen sujuu ja mielikin lepää ainaisen tv:n ja läppärin tuijotuksen sijaan.

Olen kyllä muutamaan kertaan joutunut turhautumaankin siivouksen lomassa, sillä välillä vastaan tulee tavaroita, joista en voi käsittää miksi olen niitä säästänyt. Koska olen aina tiedostanut laiskuuteni siivouksen suhteen, olen aina yrittänyt haalia vain mahdollisimman vähän tavaraa. Siitä huolimatta tavaraa on kertynyt.


Edessä on vapaa viikonloppu, mitähän sitä siivoaisi? 

Sairaan siistiä viikonloppua! :)

2 kommenttia:

  1. Oi miten siistin näköistä! Tämä kyllä inspiroi käymään omatkin kaapit läpi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siistit kaapit on kyllä ilo silmälle, olin jo ihan unohtanut! :)

      Poista

Jätä toki kommenttia! :)