lauantai 3. joulukuuta 2016

DIY joulukoristeet

Aikaisemmin mä olen ollut tosi huono askartelemaan. Mulla ei ikinä ole riittänyt hermot mihinkään näpräämiseen. Koulussakaan en ollut kovin innokas askartelemaan. En tiedä onko se äitiys vai ikä kun saa ihmisen kiinnostumaan askartelusta. Tänä jouluna olen kuitenkin innostunut askartelemaan. En minä erityisen hyvä ole askartelemaan vieläkään, mutta yksinkertaisia diy -juttuja olen saanut tehtyä. Ei mun mitään kovin hankalaa kannata vieläkään ruveta kokeilemaan, mutta helpot ja yksinkertaiset on mukavaa ja rentouttavaa iltapuuhaa.

Mä olen näissä askarteluissa hyödyntänyt kotona olleita materiaaleja kuten lahjapaperia, tapettia, pillejä ja ihan tavallista kopiopaperia. 

Ihan ensimmäisenä hurahdin origamikuusiin. Ensimmäisenä iltana taistelin näiden kanssa ja helposta ohjeesta huolimatta en saanut näitä onnistumaan. Seuraavana iltana jatkoin harjoittelua ja voi sitä onnea kun sain ensimmäisen onnistumaan. Sen jälkeen opinkin ohjeen ulkoa ja yhteensä näitä on nyt tullut väsättyä kymmenkunta.  Helpoiten kuusi onnistuu ohuesta paperista, kuten lahjapaperista, myös ihan tavallisesta kopiopaperista saa kuusen väsättyä. Itse tykkäsin näistä ja sopivat kivasti meidän jouluun. Kuvallinen ohje löytyy Hallittu kaaos -blogista.


Meille on kertynyt paperisia pillejä kaappiin ja niitä ei tule kuitenkaan kovin usein käytettyä joten olin enemmän kuin iloinen kun näin ihanassa Lapsiparkki -blogissa ohjeen helppoon joulutähteen! Tekemisessä kesti viitisen minuuttia ja lopputulos on kivan yksinkertainen. Meillä tämä roikkuu tällä hetkellä olohuoneen ikkunassa.


Tänä vuonna olen monissa blogeissa törmännyt soodataikinasta tehtyihin koristeisiin ja pitihän minunkin päästä kokeilemaan. Ruususuu ja huvikumpu -blogin kastehelmi-kuvioidut koristeet toimivat innoittajana ja olen näitä tehnyt nyt yhden setin. En kuitenkaan ihan täysin ollut tyytyväinen lopputulokseen, joten näiden tekeminen uudelleen on vielä to do-listallani ennen joulua. Mulla on näille monta käyttötarkoitusta ja yhdestä tulettekin pian kuulemaan. :)


Pari joulua on tainnut jo olla IN kauniit paperitähtivalot. Meiltäkin yksi ostettu valo olohuoneesta löytyy, mutta halusin askarrella tällaisia tähtiä lisää. Tämä ensimmäinen versio on tehty lahjapaperista ja pikkasen jouduin soveltamaan, koska lahjapaperi ei ollut tarpeeksi paksua. Niimpä tästä tuli tällainen oveen kiinnitettävä litteä versio. Kokeilin tehdä tähden tapetista, mutta testitapetti ei ollut tarpeeksi jämäkkää. Tähden tekemiseen paras materiaalisi olisi siis jäykkä paperi tai tapetti.


Tällaisia pieniä diy-juttuja meillä on tehty. Onko teillä tehty diy-koristeita? Linkkailkaan hyviä ohjeita esimerkiksi blogeissanne! Haluaisin vielä kokeilla jotain juttuja ennen joulua. :)

Kannattaa myös itse kokeilla näitä DIY juttuja, mutta varoituksena, niihin voi hurahtaa varsinainen poropeukalokin...;)

2 kommenttia:

  1. Kivoja koristeita♥ Meillä on tähän asti tehty juttuja lähinä lasten kanssa sillä vielä en ole iltaisin jaksanut näperrellä itse mitään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lasten kanssa on yhtälailla mukava askarrella, meillä tosin Alisa vielä sen verran pieni että kovin monimutkaiset jutut ei onnistu. Mutta tulevaisuudessa sitten. :)

      Poista

Jätä toki kommenttia! :)