tiistai 5. heinäkuuta 2016

Provinssi 2016

Hellou! Arkeen on taas palattu viikonlopun jäljiltä. Instagramissa seuraavat havaitsivatkin, että lauantaina olimme Seinäjoella Provinssissa festaroimassa. Reissussa oli mun ja Samulin lisäksi Samulin sisko ja veli. Oltiin koko poppoo ekaa kertaa Provinssissa.

Lauantaina aamupäivällä pakkasimme auton ja jätimme matkalla Seinäjoelle Alisan vanhempieni hoivaan. Siitä jatkoimme sitten matkaa kohti Provinssia.

Vaikka olimme suunnitelleet reissua Provinssiin siitä lähtien kun esiintyjät julkaistiin, meinasi meillä mennä majoituksen hankkiminen hieman hilkulle. Muutamaa viikkoa ennen festareita aloimme selvittelemään majoituspaikkaa ja "yllättäen" kaikki paikat huusivat täyttä. Olimme jo varautuneet nukkumaan autossa, mutta onneksi Samuli soitti vielä lauantaina yhteen majoitusjärjestäjään: meille löytyi kun löytyikin kaksi vapaata huonetta yhdestä kesähotellista. Huoneet olivat vapautuneet juuri hetkeä aikaisemmin, joten satuimme soittelemaan hyvään väliin.

Saavuimme Seinäjoelle rauhaksiin iltapäivällä. Kävimme heittämässä tavarat hotellille ja jollain ihmeen tuurilla taas saimme taksin lähes samantien. Tuuri jatkui ja taksikuskiksi osui mukava mies, joka luovi meidät ripeästi pääportille.

Tähän loppui kuitenkin hetkellisesti tuuri, nimittäin portilla luki kissan kokoisilla kirjaimilla, ettei alueelle saa viedä järjestelmäkameroita, arvaattekin varmaa  mikä kassissani komeili! Hetken lennätin ärräpäitä ja tunnelmani hieman lässähti, miten onnistuin sortumaan tällaiseen amatöörivirheeseen! No lopulta onneksi homma saatiin käännettyä onnistuneeksi ja pääsimme alueelle.

Nokka kohti ekaa keikkaa, joka tällä kertaa oli Vesalan. Hyvä keikka oli, sitä ei käy kieltäminen. Keikalla oli letkeä tunnelma ja Vesalan biisit hyviä! Keikan jälkeen oli luvassa muutaman tunnin odottelu, jonka päätimme kuluttaa alueella kierrellen ja jotain ruokaa etsien. Ruokatarjonta oli varsin monipuolinen ja päädyimme Samulin siskon kanssa kiinalaiseen sapuskaan. Alue festareilla oli hieno vesialueineen, lintuorigameineen ja maailmanpyörineen.

Palloilimme pitkin iltaa alueella satunnaisia keikkoja kuunnellen, ennen pääesintyjää ja syytä miksi mekin Seinäjoelle lähdimme. Kyseessä oli tietenkin Rammstein. Heidän keikallaan ihmisiä oli järkyttävä määrä ja itse olimme suht puolivälissä yleisöä. Me emme Samulin siskon kanssa nähneet kovinkaan hyvin lavalle, pituutta kun molemmilta löytyy vain hieman reilu puolimetriä. Fiilis keikalla oli kuitenkin huippu, kyllähän showssa oli aika huima ero muihin esiintyjiin verrattuna. Mahtavat tehosteet ja lavashow oli mieletön, unohtamatta hyvää musiikkia. Keikan jälkeen olimme kaikki sitä mieltä, että kyllä kannatti Turusta asti lähteä katsomaan bändiä.

Rammsteinin keikan jälkeen lähdimme vielä katsomaan JVG:tä ja kävelimme hiljalleen pois alueelta kohti hotellia monien muiden kanssa.

Aamulla olimme ensimmäiset (:D) hotellin aamupalalla ja lähdimme hyvissä ajoin ajamaan kotia kohti. Aika rauhalliselta vaikutti Seinäjoki sunnuntaina aamupäivällä.

Hyvä, mutta väsynyt fiilis jäi reissusta. Mun piti alunperin kirjoitella tämä postaus jo eiliseksi, mutta en sitten jaksanut. :) Jos ette vielä seuraa mua Instagramissa @ilonalaine, liittykää ihmeessä! Instastani löytyy muutama videoklippi keikoilta.

Ensi viikonloppuna onkin sitten vuorossa Ruisrock, jonne olemme todennäköisesti myös menossa. Voitte siis arvata, että lippuja emme ole vieläkään hankkineet, onneksi tällä kertaa ei tarvitse huolehtia majoituksesta kun yötä voi olla kotona! :D

Melkoisia festarikävijöitä ollaan tänä kesänä, mutta kerrankos sitä! :)