sunnuntai 26. kesäkuuta 2016

Erilainen juhannus

Ihanan aurinkoista sunnuntaita! <3 Juhannuksen vietosta on pikku hiljaa palailtu takaisin kotiin, mutta onneksi saadaan vielä tänään lekotella kotona. Alisa ja Samulihan jatkavat vielä yhteistä lomailua seuraavat kolme viikkoa, kun itse menen huomenna töihin. Ennen töihinpaluuta kerron teille hieman meidän erilaisesta juhannuksesta.

Suomalaisethan perinteisesti viettävät juhannuksen mökkeillen, mutta itse en ole koskaan tällaiseen tottunut. Meillä ei ole kesämökkiä, enkä varsinaisesti ole mikään mökki-ihminen, onneksi ei Samulikaan ole! Niimpä päätimme tänä juhannuksena tehdä lomareissun perheen kesken. Aluksihan suunnittelimme autoiluretkeä saaristoon, mutta sitten aloimme pohtimaan olisiko se kuitenkaan niin kivaa. Reissu olisi ollut ehkä enemmän suunnattu meille aikuisille, sillä Alisa ei välttämättä osaa niin paljon nauttia esimerkiksi kauniista maisemista. Laitoimme siis saaristoretken jäihin odottamaan taaperon kasvamista ja päätimme suunnata Pohjanmaalle, pääkohteena Ähtärin eläinpuisto.

Alisa tykkää eläimistä, joten siksi eläinpuisto valikoitui luonnolliseksi reissukohteeksi. Starttasimme perjantaina aamusta kohti Ähtäriä. Automatka meni mukavasti ja saavuimme päivällä eläinpuistoon, jossa vietimmekin useamman tunnin. Itse eläinpuistosta kirjoittelen teille vielä erikseen, sillä niin paljon kerrottavaa ja kuvia löytyy sieltä.

Yötä olimme eläinpuiston viereisessä Hotelli Mesikämmenessä. Olemme olleet kyseisessä hotellissa ennenkin kisareissuilla, joten oli helppo valita se yöpaikaksi. Oli kivaa viettää juhannus hotellissa ja syödä valmiista pöydästä ja nauttia maittavasta aamupalasta.

Huoneemme terassilta oli kauniit maisevat järvelle, joten saimme kyllä nauttia juhannusfiiliksistä illalla. Lisäpisteet hotellille myös siitä, että saimme Alisalle oman sängyn veloituksetta. Illallisen jälkeen oikeastaan löhöilimme huoneessa ja katselimme televisiosta elokuvia, ei hassumpaa. :)

Lauantaina lähdimme aamupalan jälkeen ajelemaan kohti Tuurin kyläkauppaa, jossa poikkesimme pikaisesti. Sieltä suuntasimme juhannuskisojen kautta kotiin. Ajoimme Porin ja Rauman kautta Turkuun ja oli kivaa ajella hieman eri reittiä kuin yleensä.

Kiva olla kotona, mutta olihan kiva reissu! Seuraavaa jos suunnitellen! Toivottavasti teidän juhannus sujui myös mukavasti! :)