lauantai 20. helmikuuta 2016

Rillipiru

Yksi tärkeimmistä hankinnoista työtä varten oli silmälasit. Mulla on ollut silmälasit joskus ala-asteella, mutta silloin en juurikaan päässyt sinuiksi niiden kanssa ja ne pölyttyivät jonnekin kaapin perukoille. Viimeisten parin vuoden aikana huomasin kuitenkin, etten monissa tilanteissa enää nähnytkään kovin hyvin. Esimerkiksi pimeällä autoa ajaessa huomasin selkeää näön heikentymistä. En kuitenkaan kotona ollessa juuri kaivannut silmälaseja, joten niiden hankinta jäi. Nyt kuitenkin kun aloitin työt ja joudun työssäni paljon käyttämään tietokonetta, päätin hankkia myös silmälasit. Niimpä marssin muutama viikko sitten optikolle ja tuloksena oli hieman heikentynyt näkö ja aika paha hajataitto. Eilen lasini olivat sitten valmiit ja kävin ne hakemassa itselleni.



Mulla ei ollut minkäänlaista käsitystä millaiset lasit haluaisin saati millaiset mulle sopisi. Optikon avustuksella päädyin kuitenkin tällaisiin rusehtaviin melko kookkaisiin laseihin. Mustat lasit oli omasta mielestäni liian kovat ja pienet lasit taas näyttivät hassuilta mun päähän. Näissä laseissa on kyllä vielä hieman totuttelemista, niin näkemisen kuin ulkonäönkin kannalta. Huomaan kyllä, että näen todella paljon paremmin ja etenkin eilen kun ajoin pimeässä autoa, maailma oli paljon terävämpi.


Yritän nyt käyttää näitä mahdollisimman paljon, että totun näihin, mutta jatkossa käyttö painottuu varmasti juuri autoiluun ja työpaikalle. Taapero ja huolimaton äiti on hieman huono yhdistelmä silmälasien suhteen. :D

Lähden kohta vielä ripsihuoltoon ja äitini sekä siskoni vahtivat Alisaa, Samulilla kun on työpäivä tänäänkin. Huomenna me vaan ollaan ja valmistaudutaan tulevaan työviikkoon. Viikonloppu muuten tuntuu nyt oikein extra mahtavalta, kun arkisin en ole enää kotona.

Mitäs tykkäätte mun laseista, näytänkö ihan tyhmälle? :D

Mukavaa lauantaita! <3


2 kommenttia:

  1. Tosi kivan näköiset silmälasit! :) Sopii hienosti! Itse en voisi elää ilman. Silmälasit kuuluvat jotenkin persoonaani. Ne ovat ilmeisesti kasvaneet korviini kiinni! ;) Siskoni käyttää piilareita, mutta minua ajatus inhottaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä huomaan näin kahden päivän jälkeen jo, kuinka avuton olo tulee ilman laseja. Todennäköisesti mulle käy ihan samoin kun sulle..:) En kans osaa toistaseks ajatella käyttäväni piilareita.

      Poista

Jätä toki kommenttia! :)